Sunday, October 16, 2011

Sekali Lagi..


Terdampar lesu aku sekali lagi...
Bilakah rasa kecewa ini akan dirawat..
Adakah yang sudi merawatnya???
Masa itulah ubat terbaik...
Kalimah suci lah penawar luka ini...

Ya Allah,segala rasa yang singgah dalam kehidupanku...
Aku percaya ia adalah ubat dariMU untukku...
Hanya di KAU yang tau rahsia disebaliknya..
Cuma saatnya belum tiba lagi...
Bersabarlah wahai hati...
Tika dan saat itu akan tiba jua...

Ingin sekali aku bersamanya..
Menemaninya...tapi layakkah aku??
Terbang beriringan bersama...
Sedangkan aku hanya bunga liar di pinggir hutan..
Mejadi peneman hanya ketika diperlukan..
Namun jangan kau lupa bunga liar inilah ...
Yang pernah mewarnai kehidupan disaat kau perlukannya..

Dan sekali lagi..
Aku mahu pergi darimu..
Mungkin aku bukan untuk tulang rusukmu..
Namun dalam hatiku,ada tempat istemewa untukmu..
Walaupun sekali lagi aku terpaksa mengalah..
Kalau mengalah aku adalah bahagia buatmu..

Azlina Idris
Desa Idaman
7.01 am..
27 September 2011..

No comments: